Matlamat Kajian Menarik minat dan penglibatan pelajar dalam proses P&P serta meningkatkan kefahaman dan daya ingatan pelajar terhadap konsep dan fakta dalam matapelajaran Sains dan Perdagangan Persoalan kajian 1.Bagaimana pendekatan pembelajaran berasaskan masalah dapat membantu pelajar dalam menguasai serta memahami sesuatu konsep secar mendalam? 2.Adakah pendekatan pembelajaran berasaskan masalah dapat meningkatkan tahap daya ingatan pelajar terhadap sesuatu konsep? 3.Adakah kaedah pendekatan pembelajaran berasaskan masalah dapat meningkatkan penglibatan dan minat pelajar dalam pembelajaran subjek perdagangan dan sains? 4Adakah pendekatan pembelajaran berasaskan masalah dapat menjana pemikiran kreatif dan kritis di kalangan pelajar? Setting Kajian Kelas macro-teaching Sains dan Perdagangan Sampel Kajian Pelajar-pelajar kelas macro-teaching Sains dan Perdagangan. Sampel Kajian Pelajar-pelajar kelas macro-teaching Sains dan Perdagangan.
Friday, 4 December 2009
AKTIVITI 12: Tugasan 4-Pemurnian Mini KT
Pendekatan Pembelajaran Berasaskan Masalah (PBM) Melalui Tayangan Video
Oleh;
(Farizan, Jumarni, Noorasmah)
Objektif Kajian
1.Memudahkan pelajar dalam proses memahami secara konsep secara mendalam tentang sesuatu topik yang dipelajari
2.Untuk meningkatkan tahap daya ingatan pelajar di dalam mengingati sesuatu konsep dan fakta yang dipelajari.
3.Menarik minat pelajar untuk memberi tumpuan yang baik terhadap proses P&P yang sedang dijalankan
4.Menjana pemikiran kreatif dan kritis dalam kalangan pelajar dalam proses pembelajara.
Posted by Farizan Ahmad at 15:39
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment