JOURNAL 1
Tajuk:
Understanding our learners and developing reflective practice: Conducting action research with English Language learners
- Cara kajian tidakan dan kertas kerja yang manakah dapat membantu guru belajar bagaimana untuk mengajar bahasa terhadap pelajar pelbagai latarbelakang?
- Apakah yang dipelajari oleh guru mengenai amalan mereka dan semasa menjalankan projek kajian tindakan?
Cara melapor pernyataan masalah:
Guru-guru menulis refleksi mengenai apa yang mereka belajar mengenai kajian tindakan dan proses yang terlibat serta kaitannya sebagai seorang guru dan matapelajaran bahasa yang mereka ajar.
JOURNAL 2
The design and application of technology-based courses in the mathematics classroom
- Penyelidik mengkaji strategi alternatif dan pendekatan yang boleh memberi motivasi dalam pembelajaran matematik seterusnya menggalakkan pembelajaran secara konseptual berlaku.
- Elemen rekabentuknya memberi penekanan kepada aspek motivasi dan kognitif. Rekabentuk kajian menggunakan kaedah pendekatan dunia sebenar bagi membentuk motivasi pelajar.
- Aspek kognitif, kursus dibina supaya dapat membantu pelajar mengaitkan isi kandungan pembelajaran dengan dunia sebenar sekaligus menambah pemahaman terhadap konsep yang sukar dalam matematik.
Cara melapor pernyataan masalah:
Pengkaji memapar dapatan kajian secara kualitatif yang menyediakan maklumat mengenai masalah sebenar, kerja kumpulan, persekitaran pembelajaran yang fleksibel dan penilaian yang akan membawa kepada kajian kuantitatif.
JOURNAL 3
- Bolehkan permainan komputer sebagai aktiviti pedagogi dapat meningkatkan kemahiran asas literasi?
- Apakah kemahiran literasi digital yang baru diperlukan oleh pelajar hasil daripada aktiviti ini?
- Apakah kesan permainan komputer dalam penglibatan pelajar di dalam kelas?
- Bagaiman guru dapat menyesuaikan dan membentuk latihan berbentuk permainan komputer di dalam kelas?
Cara melapor pernyataan masalah:
Pengkaji memapar dapatan kajian secara kualitatif
0 comments:
Post a Comment